PLAYER - SEABOOK Nuts Milk (ナッツミルク Nattsu Miruku) is a platform-style puzzle game developed and published by Japanese software developer Hudson Soft in 1983. The game was released initially on the FM-7 MSX NEC PC-8801 NEC PC-6001 and later to the Nintendo Famicom in Japan. It was the first third party video game to be released on a Nintendo console. 『ナッツミルク』(NUTS MILK)は、1984年にハドソンから発売されたパソコン用コンピュータゲーム、および1984年7月28日に同社から発売されたファミリーコンピュータ(以下ファミコン)用のコンピュータゲーム。 日本初のサードパーティーソフトとなった。3日遅れで発売された『ロードランナー』の影に霞んでしまったものの、かわいらしいキャラクターや単純明快なゲーム内容で一定の支持を受けた作品。 パソコン版はファミコン版と内容が異なる。パソコン版については別項で述べる。
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PLAYER - SEABOOK Nuts Milk (ナッツミルク Nattsu Miruku) is a platform-style puzzle game developed and published by Japanese software developer Hudson Soft in 1983. The game was released initially on the FM-7 MSX NEC PC-8801 NEC PC-6001 and later to the Nintendo Famicom in Japan. It was the first third party video game to be released on a Nintendo console. 『ナッツミルク』(NUTS MILK)は、1984年にハドソンから発売されたパソコン用コンピュータゲーム、および1984年7月28日に同社から発売されたファミリーコンピュータ(以下ファミコン)用のコンピュータゲーム。 日本初のサードパーティーソフトとなった。3日遅れで発売された『ロードランナー』の影に霞んでしまったものの、かわいらしいキャラクターや単純明快なゲーム内容で一定の支持を受けた作品。 パソコン版はファミコン版と内容が異なる。パソコン版については別項で述べる。
Nuts Milk (ナッツミルク Nattsu Miruku?) is a platform-style puzzle game developed and published by Japanese software developer Hudson Soft in 1983. The game was released initially on the FM-7 MSX cassette game console NEC PC-8801 NEC PC-6001 and later to the Nintendo Famicom in Japan. It was the first third party video game to be released on a Nintendo console. Both versions of Nuts Milk involve the player moving through various levels while collecting an assortment of fruit scattered throughout each one. By gathering all the fruit on a particular screen the player will gain access to a previously unopened house door containing Milk’s fiancée. When the player makes contact with the female blob they are advanced to the next level to start the process anew. Movement through these levels is accomplished by using the directional pad or keyboard to move Milk across the stage while avoiding pitfalls and other obstacles most notably the character’s rival Nuts. If contact is made at any time during game play with Nuts or other harmful objects such as miniature blimps the player will lose a life and have to repeat the current level with all fruit reset back to their initial positions. Once all three of Milk’s lives are lost in this fashion the game ends. In the Famicom version Milk can jump a short distance vertically or horizontally allowing him transverse pits or quickly gain access to an adjacent platform. If the player falls from too great a distance Milk b.../b
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*** Sheet Music (楽譜) *** chasyu.ehoh.net 0:01 Ice Clibmer(1985) - Bonus Stage 0:41 Ghosts’n Goblins(1986) - Game Start **** Wrecking Crew(1985) *** 0:49 Game Start 0:55 Main Theme 2:23 Stage Clear **** Challenger(1985) *** 2:28 Scene1 Theme(Original is ’Marche Militaire’ by F.Schubert) 3:28 Scene3 Theme 4:19 Baseball(1983) Tennis(1984) 4:31 Nuts Milk(1984) - Title Music 4:48 Super Mario Bros.(1985) - Game Start Miss 4:51 Kid Icarus(1986) - Game Over 4:56 Super Mario Bros. - Game Over 0:01 アイスクライマー(ボーナス面) 0:41 魔界村(ゲーム開始) 0:49 レッキングクルー(ゲーム開始-BGM-クリア) 2:28 チャレンジャー(シーン1) 3:28 チャレンジャー(シーン3) 4:19 ベースボールまたはテニス(ゲーム開始) 4:31 ナッツ&ミルク(タイトル画面) 4:48 スーマリ(ゲーム開始&クリボーに激突) 4:51 パルテナの鏡(ヤラレチャッタ) 4:56 スーマリ(ゲームオーバー) 魔界村を始めたらレッキングクルーが始まった夢を見た気がしたので、その楽譜を作っていたら、何故か他の曲も増えてしまいました。そのせいでほとんど練習できず。演奏がちと荒いかも。